Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów
Masz już subskrypcję? Zaloguj się!
W ostatnim z odcinków z serii, omawiamy kwestie organizacji i przygotowania kursantów do przeprowadzenia spaceru równoległego.
00:00:17
Spacer równoległy odcinek 3 jak przygotować kursantów na zajęcia spacerowa? Ja nazywam się Katarzyna wawryniuk, Jestem etologię za psychologiem behawiorystą, instruktorem szkolenia zwierząt.
00:00:30
Teraz zajmiemy się taką już 3 częścią tego szkolenia, czyli jak przygotować kursantów psychicznie i merytorycznie do wejścia w grupę i pracy nad relacjami społeczny spacer równoległy, przede wszystkim jak już wcześniej wspominałam, to jest komfort i szacunek dla każdego, czyli unikamy zaskoczenia, unikamy nieprzewidywalności i przykrych niespodzianek. Od tego jest właśnie trener, żeby tak zaprojektować i zaaranżować dany spacer, aby zminimalizować.
00:01:00
Zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia takich niefajnych, że.
00:01:05
Pamiętajmy, że spacer zawsze powinien mieć Plan.
00:01:08
Wiadomo, spontaniczne spacery mogą czasem bywają fajne na spontanie.
00:01:16
No jak to na spontanie różnie może być tak, czyli behawiorysta jest od tego i po to są zajęcia z bychawy rysą czy trenerem czy z psychologiem aby ten człowiek ekspert.
00:01:27
Miał Wszystko pod kontrolą i mógł sprawować, sprawować kontrolę nad tym, co się na tym zdanym. Za nim na danych zajęciach dzieje idziemy według planu opracowaną trasą słuchamy trenera, przedstawiamy przede wszystkim naszym kursantom cele takiego spaceru, bo bardzo wiele osób nie zdaje sobie sprawy.
00:01:46
Po co takie zajęcia są, do czego one służą i czym one się różnią od zwykłego spaceru wokół bloku na spacer to spacer no a jednak nie zgadzać spacer owi nierówny, czyli przede wszystkim to jest kwestia odprężenia się.
00:01:59
My żyjąc w dobie dzisiejszego stresu, dzisiejszych problemów, różnych różnych zmartwień, my jesteśmy w permanentnym stresie. Zwierzęta to czują one na to reagują swoim zachowaniem. Nie zawsze nie zawsze wedle naszych oczekiwań, przejawiając tak zwane zachowania niepożądane. To jest też.
00:02:22
Moment, takie zajęcia, kiedy ludzie uczą się zauważać pewne zachowania swoich.
00:02:29
Fill swoich psów zaczynają zauważać, że ojej. Mój pies zaczął na mnie patrzeć ojej, bo mnie ciągnie o jej smycz jest luźna.
00:02:39
Zamiast warczeć zaczął odchodzić od 2 psa. Takie drobne rzeczy fill staramy się unikać nadinterpretacji, no mojej ocenie w ostatnimi czasy niestety dochodzi.
00:02:52
Więc to chyba?
00:02:52
Pokłosie rozwoju wiedzy i zwiększenia dostępności do niej, ale dochodzi do pewnej nadinterpretacji i ludzie zamiast od razu reagować prostymi mechanizmami, po prostu odejściem albo zatrzymaniem się, albo.
00:03:08
Podaniem są wody zaczynają analizować, co pies miał na myśli, albo pies zrobił taki tak, tak postawił uszy, tak się zatrzymał, tak podniósł łapę.
00:03:16
Co to oznacza? Zgoda, to są bardzo ważne elementy analizy zachowania w momencie, kiedy mam, kiedy robimy to na filmiku, kiedy analizujemy to na spokojnie, natomiast nie w momencie, kiedy trzeba zadziałać, czasem szybko lepiej.
00:03:32
Moim zdaniem.
00:03:35
Działać na prostych mechanizmach, sprawdzonych mechanizmach. Jeżeli nie Jestem pewna, po prostu odchodzę, zarządzam psem tak czy czy moim marszem, żeby linka zawsze była luźna.
00:03:47
Trzymam się schematu, węszy, odpoczywa, nawiązuje sam siebie ze mną kontakt mam kontakt ze zwierzakiem i moje poczucie jako przewodnika zawsze staram się fill, znaczy zawsze.
00:03:59
Yy odczuwam to, co faktycznie się dzieje z moim organizmem. Jeżeli się czuję dobrze znaczy, że jest ok. Jeżeli czuję spięcie mojego, moje ręce idą do góry.
00:04:08
Ta smycz idzie, zaczynamy zadzierać tą rękę ze smyczą. To są czy się napina znaczy, że już coś jest nie haloo i na to staram się zwracać uwagę moim kursantom E to E to g psa fajna.
00:04:19
Rzecz, ale dopiero kiedy sobie to nagrany, kiedy to sobie przeanalizujemy albo dla wprawnych psiarzy, nie dla początkujących, bo często zbyt długa analiza, że jest zbyt wybujała interpretacja może wprowadzić w błąd albo zabrać cenny czas.
00:04:35
Czasami na to nie ma czasu, lepiej, czasami po prostu zwyczajnie w świecie odejść i potem sobie na spokojnie analizować. Warto też takie spacery nagr.
00:04:44
I dopiero potem sobie z kursantami to analizować. To też jest fajne, fajne rozwiązanie, żeby to jakoś ze sobą pogodzić.
00:04:50
Spotkanie ludzi i ich sposobów ich psów o podobnym charakterze zachowania grupę społeczną staramy się dobrać tak, żeby ludziom się dobrze ze sobą dogadywał o epsom, a żeby ludzie zobaczyli, że nie są sami z pewnymi zachowaniami psimi, że niektóre zachowania pisie wcale nie są niepożądane, tylko to są po prostu zachowania psie, zgodne z biologią.
00:05:17
Spotkania są po to, żeby wyzwolić się od oczekiwań i wstydu. Niestety, nasze oczekiwania nasz Wstyd, nasze emocje ludzkie one pogłębiają czasami problem z zachowaniem zwierzaka jest ta presja.
00:05:28
Jest to oczekiwanie, jest to takie. Musisz być idealny, bo jak nie. No to będzie źle. Wyluzuj człowieku spokojnie, jak wyluzujesz, to twój pies też od odpocznie zobaczyć, że zobaczy rzeczy. To jest fajne.
00:05:43
EE spotkanie, zrozumienie ze strony innych psiarzy. Spotkanie zrozumienia ze strony innych pisarzy. Ludzie bardzo często na takich spacerach mi mówią, Wiesz, Kasia super jest to, że ja mogę podejść do 2 pisarza z moim psem. Ustalamy oczywiście jakieś tam reguły nawiązaniem tego kontaktu.
00:06:01
EI on nie ucieka od M Jestem sam tylko jasno komunikuje ok OK WĄCHAŁY, obwąchał się pod ogonem, rozejdźmy się, bo nie czujemy się już komfortowy, wystarczę i to jest super, bo tego typu podejścia po prostu dają dalsze dalsze dalszy rozwój fill kompetencji społecznych.
00:06:22
Pobycie z psem, tu i teraz? Czasami.
00:06:26
No i to jest trochę przykre, jeśli chodzi o nasze obecne czasy trzeba organizować grupy, trzeba organizować zajęcia, żeby człowiek mógł pobyć tu i teraz ze swoim psem, bo to jest taka zorganizowana godzinka.
00:06:38
Czy tam półtorej ll na to, żeby usiąść z tym zwierzaczkiem, pomyśleć i przestać myśleć o niczym innym, tylko właśnie o tym z naszym psie.
00:06:48
Po to są te zajęcia?
00:06:52
Warto uświadomić Kursantom, że to też jest trening. Mimo Wszystko zdarzyło mi się, że ludzie przechodzili faktycznie na takie zajęcia.
00:07:01
Totalny high LIFE totalnie jak na takie na wakacje nieprzygotowani bez wody, bez kocyka, bez linki treningowej i na spacer przyjechali.
00:07:10
No nie do takiej do takich zajęć, tym bardziej trzeba się przygotować, dlatego każdy spacer posiada scenariusz. Każdy spacer posiada Plan wynikowy. Oczywiście adekwatny dla każdego psa, bo każdy pies ma inne oczekiwania, inne możliwości, inny charakter, inną historię.
00:07:29
EE swoich doświadczeń i dla jednego psa super jest to, że idzie w ogóle na luźnej Lince dla innego super jest to, że zbliżył się już bliżej do innych psów niż poprzednio, a dla jeszcze innego super jest to, że zacząłem się po prostu bawić z 2 zwierzaczkiem i jest to faktycznie taka czysta, behawioralna zabawa, która przynosi naprawdę fajną frajdę. Tak, bo widzimy, że zwierzęta weszły w relacje ze sobą.
00:07:56
Więc każdy zwierzak ma sukcesy na miarę swoich możliwości i to jest piękne i to jest prawdziwe. I tak powinno być na zajęciach.
00:08:04
Jest obecny też trener. To nie jest spacer na spacerze trenera. Nie ma niema behawiorysty, który daje po prostu wspiera, pomaga w sytuacjach, kiedy właściciel na przykład traci pomysł, co robić, co robić o matko wpadam w.
00:08:15
Panikę to robić?
00:08:16
Wtedy behawiorysta podchodzi i mówi, Słuchaj, Chodź, zobacz, jaki tu jest fajny krzaczek. Weź tutaj stań. Odetchnij. Zobacz, że jest naprawdę pięknie dookoła ciebie. Czasami tak tego typu.
00:08:27
To postępowanie dużo więcej daje niż wykrzywianie Psu Komendy.
00:08:32
Bo te zajęcia nie polegają na posłuszeństwie i teraz przedstawić Plan spotkania i uświadomić, które jego elementy będą kluczowe dla osiągnięcia rezultatu i taką tabelkę warto z kursantami przed zajęciami omówić w formie zajęć teoretycznych, na przykład webinar owych albo spotkania.
00:08:47
Jeżeli praktykuje się w danej szkole taką taką metodę, że się spotyka w ramach takiej po prostu lekcji u mnie tak jest. Rzeczy się zdarzały jeszcze przed pandemią.
00:08:59
Isco to jest, to jest element przyjazd przy wyjście z samochodu, zapoznanie terenu, odprężeni skupienie, uformowanie szyk umarł w pojedynczym szeregu. Przerwa uformowaniu szeregu równoległego przerwa 2 szereg odprężenie wejście do samochodu F Il.
00:09:14
Ludzie nie zdają sobie często sprawy, jak ważne są dane elementy w tym treningu.
00:09:20
Jak ważne jest to, żeby każdy z tych elementów miał swój przebieg i odbywał się na niskich emocjach zwierzaka. Tak, czyli tak, jakbyśmy rozmawiali przyjazd i wyjście z samochodu.
00:09:30
Staramy się unikać pobudzenia szybko i rozładować. Parkujemy w dużych odległościach zapoznanie z terenem bez kontaktu z innymi psami. Pozwalamy psem OBE węszyć teren, odprężenie i skupienie, czyli w momencie, kiedy oni się ustawiają.
00:09:42
Kiedy kursanci się ustawiają, czekają na przywitanie z trenerem, czyli znaleźć spokojne miejsce, odpocząć, złapać kontakt z uformowanie, szyk ustawienie w komfortowej.
00:09:50
W komfortowej kolejności i odległości.
00:09:53
Fill jeden za 2 marsz w pojedynczy szyku nie wchodzimy na siebie. To jest ważne i tutaj musimy liczyć i przeszkolić fill pod względem samodyscypliny naszych kursantów, że jak jeden ktoś przed nami się zatrzymuje, to ten ktoś też się zatrzymuje i przyjmujemy zasadę.
00:10:09
Jeżeli ktoś przede mną się zatrzymuje, też jest zatrzymuje i to się tyczy. Wszystkich pozostałych osób, które idą dalszym naszej kiego kolejności przerwa w dystansie i w relaksie. Jak jest przerwa, to nie nie ma opcji puszczania psa za smycze.
00:10:24
Nie ma opcji EE pogaduszek między kursantami.
00:10:28
Trzeba wtedy po prostu odpocząć ze swoim zwierzaczkiem.
00:10:37
Przerwa to jest relaks, odprężenie. Następnie w dwuszeregu jak idziemy, to tym bardziej musimy obserwować nasze zwierzaki l ich potrzeby społeczne i na koniec oczywiście jest odprężenie wspólne, wspólne wyciszenie, picie wody ll i to jest najfajniejsze w tych zajęciach, że ostatnio prowadziłam, że ludzie nie zaczęli plotkować między sobą tylko priorytetem były właśnie ich psy. Ich zwierzęta, czyli nie, nie, to nie są spotkania typowo społeczne na pogaduszki jak na wybie.
00:11:05
Jego tylko przede wszystkim liczą się nasze zwierzaki i ich dobre samopoczucie. A jak zwierzę się dobrze czuję, to i człowiek no i działa to też również w 2 stronę i wejście do samochodu.
00:11:16
Wsparcie trenerskie aż do momentu wyjazdu, czyli kursant musi wiedzieć i musi czuć, że całe spotkanie ma swój schemat i od każdego elementu zależy, czy spotkanie zakończy się sukcesem.
00:11:30
Pomoc wybrać sprzęt, czyli musimy pomóc wybrać sprzęt. Ja na spacery zazwyczaj zabieram linkę treningową, czyli linka Treningowa taka 8 metrowa, która pozwoli psu wybierać LI, decydować, podejmować pewnie decyzję pies ma możliwość, bo idziemy w dużych odległościach. Jest to bezpieczne kaganiec fizjologiczny, bo jak widzieliście część posłów przyjeżdża w kagańcach i czasami tylko granice ściągam, a niektóre psy po prostu po prostu zostają przez jakiś czas w tych kagańcach.
00:11:59
Albo do samego końca spaceru, w zależności od tego, jakie mamy zwierzęta.
00:12:03
Wygodne szelki spacerowe to jest niezwykle ważne, ponieważ chodzi o to, żeby w czasie spaceru zwierzę nie odczuwało obcierania, nie odczuwało dyskomfortu, nie było blokowania.
00:12:11
Tutaj przedniej kończyny pies ma mieć sportowe szeleczki, w którym dobrze mu się będzie poruszało. Dlaczego szelki? Moim zdaniem najlepiej one funkcjonują z linką treningową.
00:12:20
Linka treningowa przy obroży to nie jest najfajniejsze rozwiązanie, mimo że założeniu ma być ona luźna miska i woda, często pojemy psy psy, denerwując się stresujące.
00:12:32
No potrzebują wody pies, który musi jak chce pić, będzie bardziej sfrustrowany, więc po im.
00:12:38
Zatrzymujemy się, dajemy się napić co C COM gryzak tam, gdzie mamy przerwę, rozkładamy kocyk i tutaj jak macie mylono na zdjęciu.
00:12:46
On tutaj ma taką swoją zabawkę, to jest jego zabawka odstresowujące w momencie, kiedy melon czuje się zestresowany wtedy.
00:12:55
Leżąc sobie rozładowuje się na zabawce. To daj mu.
00:12:59
Poczucie komfortu upust.
00:13:03
EE przypominamy zawsze kursantom, co mają ze sobą zabrać. Wyjścia w teren jest dla niektórych osób dość specyficzną rzeczą, więc jako biolog przypominam, że zabieramy zawsze wygodne, pełne sznurowane obuwie.
00:13:15
Nie klapki nie japonki nie sandały tylko zwykłe porządne buty, jakieś adidasy buty trekkingowe takie w takim terenie się najlepiej sprawdzą ubrania przeciwdeszczowe. Wiadomo, pogoda może spłatać Figla i raczej zawsze upominam, zabierzcie, ubierzcie się adekwatnie do.
00:13:34
Koty to nie ma złej pogody, są złe ubrania i złe ubrania pod potrafią nieźle popsuć nastrój athos, a tym samym efekty pracy behawioralnej, wygodne, swobodne ubrania sportowe, środki przeciw komarom i kleszczom, błyskające kleszcze wci.
00:13:50
Zdychającego, jeszcze przyrzekając, a komary kleszcze skutecznie mogą uprzykrzyć życie, starajmy się przed nimi uchronić, no i przede wszystkim przede wszystkim wodę dla siebie. My też potrzebujemy się nawadniać. Jak.
00:14:01
Bo ludzie, logistyka i bezpieczeństwo ustalić miejsce, sprawdzić pogodę w momencie organizacji zajęć. No mimo Wszystko odpowiadamy za ludzi musi być to pogoda i tabsy. Oczywiście musi to być pogoda bezpieczna, nie za gorąca. Jeżeli się zapowiada na burzę, odpuszczamy przed burzą, robi się duszno dla psów, zwłaszcza brahe przewa licznych, jest to udręka, a nie spacer fill temperatura nie wyższa niż 25 ° w cieniu. Ja zawsze uważam, że powinna być to temperatura około 20 ° jest to najbardziej moim zdaniem komfortowa.
00:14:33
Dla pracy.
00:14:34
Kami ll przed spotkaniem zebrać numer telefonu, wymienić się telefonami, nawet zachęcić kursantów, żeby między sobą się telefonami we wymienili, idziemy w teren, może być różnie.
00:14:44
Może nam coś się stać, może komuś coś się zadziać? Ktoś może skręcić kostkę? Dobrze jest między sobą mieć komunikację, zwłaszcza gdy mamy na smyczy psa.
00:14:54
Nie zawsze jesteśmy w stanie do siebie podejść, więc telefonem się można porozumieć, rozesłać uczestnikom przed zajęciami mapki z zaznaczonymi najważniejszymi miejscami, bo nie ma nic gorszego.
00:15:04
Niż czekać na zagubionego w terenie człowieka w momencie, gdy reszta grupy się frustruje i czeka i czeka, bo nie możemy pójść dalej, bo.
00:15:11
Się dalej, będziemy gubić.
00:15:13
Więc mapka i punktualność to podstawa, nie zostawiać nikogo samego na trasie Spaceru, nawet jeżeli ll by coś tam się zadziało, zawsze zostawić go w większej grupie i wtedy samochodem na przykład podjechać w sytuacji, kiedy na przykład zwierzę jest zmęczone. Coś się stało.
00:15:29
W jakiejś takiej przypadkowej, wypadkowej sytuacji?
00:15:33
Patenty na problemy, wysiadanie z auta, zachowania agresywne, nadmierna ekscytacja względem słów tutaj zawsze wartos kursantami opracować sobie rytuały na dane sytuacje, żeby oni szli na spacer z gotowymi rozwiązaniami dla swoich problemów.
00:15:49
Po to znamy psy, które dobieramy na zajęcia, żeby właśnie przygotować naszych kursantów na zasadzie, jeżeli twój pies kiepsko wysiada z auta.
00:15:58
Za parku za parku i dalej wyprowadź przez auta i od razu Idź po wesz teren jak po węższy teren rozluźnijcie się, złapie kontakt wzrokowy.
00:16:07
Podejdź do grupy feel, przyjedź sobie 10 minut wcześniej 15. Jeżeli to pomoże zachowania agresywne, uczymy, że zachowanie agresywne to nie jest Koniec świata. Oczywiście robimy Wszystko, żeby to było ubezpieczyć i zabezpieczamy psa. Zakładamy kaganiec, utrzymujemy dystans.
00:16:23
Ale w momencie, kiedy widzimy na przykład nasz pies warknie to nie karzemy tego psa nie korygujemy, nie zwracamy mu uwagi, nie przepraszamy wszystkich dookoła, tylko po prostu odchodzimy od od grupy i dajemy psu odpocząć, złapać równowagę.
00:16:40
Warto kształtować spacerowe rytuały na codzień, czyli widząc, że dany pies na na spacer resocjalizacyjnym ma problem z jakimś z Krynicy elementów.
00:16:48
Warto rozpisać taki rytuał udanemu kursantowi, dać się do przetrenowania, żeby mógł między zajęciami sobie to ćwiczyć, żeby na kolejnych zajęciach był jeszcze bardziej przygotowane.
00:17:00
Na co należy zwracać uwagę linka zawsze luźna, zawsze staramy się zrobić tak, żeby linka była luźna, że linka jest napięta.
00:17:07
Znaczy, że pies jest wysokim pobudzeniu. Trzeba zmienić, zmienić tempo marszu, trzeba odejść, trzeba się zatrzymać zależności od tego, co w danym momencie dane zwierzę potrzebuje.
00:17:16
Od tego jest też trener, żeby podpowiedzieć, Słuchaj, twoje Linka jest napięta lel spróbuj zmienić tor marszu i bardziej łukiem albo zatrzymaj się, odpocznij albo przejdź na przód na przód naszej grupy.
00:17:29
Być może Twój pies teraz potrzebuje pójść na przodzie.
00:17:33
I bo będzie się czuł bardziej komfortowo.
00:17:36
Nie używamy przysmaków oraz zabawę. W trakcie marszu jest ważne, ponieważ każda zabawka, każdy przysmak może spowodować konflikt za sub nie karmimy nie nagradzamy, nie nie bawimy się dopiero jak dojdziemy na miejsce odpoczynku.
00:17:51
Psy są w odpowiednich odległościach, są rozluźnione. Wtedy można dać jeść, można dać je Konga, można można odejść kawałeczek dalej się pobawić z psem sharpa kiem, ale robimy to w relacji człowiek pies, tak żeby inne psy w tym nie.
00:18:06
Unikamy kłótni między opiekunami o psa i jego prowadzeniu. Zdarza się czasem, że idzie małżeństwo i tam 1/2 strofuje. E nie to musimy wyeliminować.
00:18:15
Jeżeli widzimy, że małżeństwo gdzieś tam się nie może dogadać, obracamy to troszeczkę w żart ale staramy się, żeby fill, żeby nie dochodziło do sytuacji konfliktowych, nie podchodzimy do siebie nawzajem.
00:18:26
Kontakt między psami powinien być przeprowadzony w kontrolowanych spokojnych warunkach. Tak, czyli bardzo, bardzo uczulamy naszych kursantów, żeby do siebie po prostu nie podchodzili. To.
00:18:36
Jest jedno jedno z zasad yy.
00:18:40
Szkolenia przed spotkaniem specjalizacyjnym, balans między węższe niem eksploracją a spontanicznym nawiązywaniu kontaktu z przewodnikiem, czyli nie wymuszamy od psa ciągłego kontaktu wzrokowego, ale też nie puszczamy psa w trawę i ten pies jest totalnie nieobecny. Staramy się utrzymać świadomość zwierzaka, realizujemy potrzebę psa w eksploracji, węższe nią sprawdzaniu, poznawaniu.
00:19:03
Dochodzimy do momentu w ulgi zatrzymujemy się, pies czuje się fajnie, Złapie kontakt chociaż na chwilę ok. To idziemy dalej, żeby ta rozmowa z psem spacer specjalizacyjny z psem to też jest rozmowa z nim, żeby ta rozmowa, ten dialog trwał najpierw między psem a człowiekiem, a potem, żeby ten dialog.
00:19:21
Poszedł na innych członków naszej grupy społecznej.
00:19:25
W grupie a jednak indywidualnie, jeśli jeden trener, to ja biorę około 4 6 psów.
00:19:31
Fill uczestników w i L, bo wtedy Jestem jeszcze w stanie funkcjonować między poszczególnymi psami i nimi zarządzać. Lepiej jest dla mnie mieć na przykład 4 psy.
00:19:41
Kiedy Jestem sama, kiedy mam 6 psów, zazwyczaj biorę już 2 trenera do pomocy. Ustalamy w grupie reguły dopuszczalnej odległości z poszanowaniem potrzeb innych psów, czyli ustalamy, że mniej więcej na 5 m nie dalej.
00:19:52
Na przykład jeżeli jest to 5 m, to się zatrzymujemy i wtedy jak jest zatrzymanie, to też wiemy, że jak się zatrzymujemy, też zatrzymuje się cała ekipa i i ogarnia swoje.
00:20:01
Dając na przykład woda, umawiamy się na jasne i czytelne sygnalizowanie potrzeb danego time.
00:20:08
Czyli w momencie, kiedy widzimy, że że coś się zadziało, nie wiem, pies sobie coś wbił w łapę, jakiś kłos wszedł w ucho, coś się chce pić, coś się zadziało.
00:20:16
Pies się zdenerwował, jest podniesienie ręki. Hej, ekipa zatrzymujemy się, staramy się nie krzyczeć. To raczej jakoś tak gestami, a żeby zwierzęta się też nie podkręciły, więc jasno sygnalizuje my swoje potrzeby i rozmawiamy ze sobą. Liczy się przede wszystkim poczucie komfortu i spełnienia.
00:20:34
I tego uczymy naszych kursantów, że odsuwamy oczekiwania, odczuwamy stres, od odczuwamy rozdrażnienie, brak brak skupienia uwagi swojego, a nie psa milion myśli.
00:20:47
Po prostu jesteśmy tu i teraz ludzie po takich zajęciach zazwyczaj zwyczaj wychodzą bardzo zrelaksowani, odprężeni, szczęśliwsi. Mam nadzieję psy również i to przynosi też równie równie fajne efekty, jeśli chodzi o pracę socjalizacją naszych.
00:21:07
Dziękuję ślicznie.
00:21:09
A to już koniec naszego szkolenia. Mam nadzieję, że.
00:21:14
Dałam ze swojej strony sugestie, które wykorzystacie państwo w swojej praktyce do zobaczenia.