Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów
Masz już subskrypcję? Zaloguj się!
W filmie autorka podpowiada jak radzić sobie z przykładowymi obiekcjami opiekunów kotów związanymi z tematyką kuwetową.
00:00:17
Coraz częściej przed adopcją bądź zakupem kota bądź bezpośrednio po tym wydarzeniu opiekunowie zwracają się do kociego behaviors.
00:00:29
Te szukają wsparcia w UE, aranżacji przestrzeni dostosowanej do kocich potrzeb poszukują poradę w sprawie, choć jej wyprawki chcą rozwiązać kwestie bezpieczeństwa oraz szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania, z jakimi do tej pory w ogóle nie mieli styczności. Na przykład dotyczące nieznanych im kocich zachowań.
00:00:57
I przy okazji takich konsultacji można spotkać się z pewnymi obiekcjami opiekunów na temat strefy kultowej. Wybrałam 3 z nich i chciałabym je pokrótce przedstawić.
00:01:14
Pierwsza z nich daka bardzo często powtarzająca się opinia jest taka, że dana kuweta dany model kuwety jest za duży.
00:01:27
Opiekunowie mówią, ta kuweta zajmuje za dużo przestrzeni, jest zbyt widoczna, nie odpowiada ich oczekiwania. 2 obiekt ja dotyczy liczby kuwet.
00:01:43
Można usłyszeć z ust opiekunów takie zdanie małe koty się dogadają.
00:01:49
I wystarczy im.
00:01:50
Tylko jedna kuweta. Zwróćmy uwagę na to, że taka opinia poparta.
00:01:57
Jest wyłącznie takim życzeniem, to jest myślenie życzeniowe, które nie ma jakiegoś uzasadnienia.
00:02:06
I 3 obie lekcja, jaką wybrałam, dotyczy gadżetów związanych ze sprawunku Watową. Można usłyszeć, że na przykład worek, który znajduje się w kuwecie, nie będzie przeszkadzał koty i podobnie tak jak ma to miejsce z liczbą co wad jest to takie myślenie życzeniowe?
00:02:32
I takie opinie są przede wszystkim związane, że takim oczekiwaniem, że kwestią wygody i kierują opiekunami takie pobudki estetyczne. I co jest rolą behawiorysty? Podczas takiej konsultacji przeniesienie nieco punktu ciężkości z ja jako opiekun dla ja i mój kot.
00:03:01
Mamy tutaj 2 podmioty. Zwierzę jest istotą, której potrzeby powinniśmy spełnić. Jednak jest to zmiana w sposobie myślenia, a każda zmiana wymaga czasu.
00:03:16
Psychologowie pro czas kid klemen przyjrzenie się procesowi zmiany w sposób szczegółowy.
00:03:24
Próbowali zrozumieć, dlaczego ludzie się zmieniają.
00:03:28
W 1982 roku opracowali trans teoretyczny model zmiany. Opiszę go teraz pokrótce wraz z odniesieniem do przykładu, który opisuje motywacji opiekuna co do wyboru rozmiaru kuwety.
00:03:50
Pierwsza faza to pro kontemplacja etap nieświadomości, kiedy człowiek nie zauważa problem i podam teraz przykład opiekun widzi wyłącznie zalety skorzystania z małej kuwety, zajmuje ona małą powierzchnię.
00:04:11
2 etap to kontemplacja etap uświadamiania sobie problemu, rozważenie plusów i minusów zmian. Jest on dynamiczny, towarzyszy mu takie uczucie, niezdecydowania i przykład. Z jednej strony opiekun wie, że mała kuweta zajmuje niewielką powierzchnię. Jest to dla niego korzystne.
00:04:38
Sn ale ma już tę świadomość, że może doprowadzić do tego, że w przyszłości kod będę załatwiał się poza kuwetą, więc w miejscu do tego nieprzeznaczone 3 faza to przygotowanie etap, w którym został podjęty wybór.
00:05:00
Opiekun zdecydował, chce zadbać o kocie potrzeby i są one dla mnie ważne, więc zdecyduje się na zakup większej kuwety.
00:05:10
4 etap to działanie, kiedy podejmowane są konkretne kroki, opiekun dokonuje wyboru przestrzennej kuwety taki, która spełnia jego poczucie estetyki 5 etap jest to faza utrzymania na tym etapie. Ważne jest utrzymanie zmiany.
00:05:35
Czyli opiekun mimo przeprowadzki czy kąśliwe uwagi osoby ze strony swojego otoczenia utrzymuje taką postawę troski o komfort kota i w dalszym ciągu chce, żeby kuweta była przestronna.
00:05:53
Szalenie ważna w procesie zmiany myślenia o pupilu opiekuna jest prawidłowa edukacja taka, która fill ma na względzie również emocje opiekuna. Powiem teraz o takich 3 metodach za pomocą któ.
00:06:12
Których można przybliżać nowe i trudne dla opiekuna kwestie. Pierwszą z nich jest przewartościowanie etologiczne. Wkładamy zmowę ramę. Dotychczasowe opinie, poglądy opiekuna.
00:06:28
Sprawiamy, że ma on świadomość różnic w potrzebach gatunkowych kota oraz człowieka. I tak na przykład, jeśli klient sądzi, że dana kuweta.
00:06:44
Zadłuża, warto je.
00:06:46
Jest posilić się takim przykładem takim argumentem, że za mała kuweta sprawia, że kot, mimo że w pełni zrealizować sekwencji wydalania 2 taka metoda jest to stosowanie przenośni oraz porównań. Wielu opiekunów są właśnie takie oddziaływanie na wyobraźnię kreatywne podejście do.
00:07:16
Tematu pozwala zmienić perspektywę, zmniejszyć dystans pomiędzy sobą a zwie.
00:07:24
Życie i w konsekwencji wprowadzić pewne zmiany. I tak na przykład, jeśli opiekun jest przekonane, że jedna kuweta ma 5 gotów, jest w zupełności wystarczająca, warto zadać takie inspirujące pytanie, czy chętnie korzysta on z publicznych toalet?
00:07:48
W których są intensywne zapachy i w tym miejscu warto jest też opiekunowi zwrócić uwagę na to, że koty mają znacznie bardziej wyczulone warunkach niż ludzie i 3 metoda, o której opowie jest to prośba o taką obserwację swojego zderzenia.
00:08:13
Co ona nam da jak umożliwia wyciąganie samodzielnym nosków. Opiekun wtedy ma takie wrażenie, że fill właśnie fill taka samodzielność taka przestrzeń jest mu oferowana.
00:08:31
Nie jest fill tutaj nic narzucane z góry i jeśli opiekun jest zdania, że był worek w kuwecie, dla co to jest?
00:08:43
Nie jest problemem.
00:08:45
Warto jest poprosić go o taką obserwację.
00:08:49
Jak zachowuje się kot, kiedy worek znajduje się w kuwecie i w jaki sposób do niej wchodzi, wychodzi, kiedy tego worka nie ma i to są takie 3 metody.
00:09:04
To już był ostatni odcinek cyklu dotyczącego profilaktyki problemów kuwet owych u kotów.
00:09:11
Mam nadzieję, że ta wiedza związana zarówno z preferencjami kotów, jak i opiekunów będzie dla ciebie przydatna w pracy zarówno ze zwierzęciem, jak i z klientem. Bardzo dziękuję za uwagę. Pozdrawiam.